Halaman

Khamis, Oktober 28, 2010

pesan utk adik dari KNV

aku petik pesanan dari KNV untuk peringatan. manusia mudah lupa, nak2 yang dah banyak urat putus sbb bersalin... wekekek... berikut adalah pesanan yang amat berguna untuk pegangan hidup :


1. kalau nak berniaga dan promote barang, be professional. tak kiralah jual benda kecik ke, benda besar ke. advertisement jangan buat main-main. nanti orang tak tau whether you are serious or not. contoh, nak suruh orang beli produk education, tapi kalau advertisement tak melambangkan 'kecerdikan' si penjual, jangan pelik kalau orang tak layan. kalau nak berjaya, be serious. orang tak suka dealing dengan orang yang main-main.


2. kalau kita ada sesuatu yang lebih dari orang lain; jangan ingat semua itu semata-mata hasil usaha kita. cakap tu pandang2 lah kiri kanan. most of it allah yang tetapkan. anak kita pandai, sebab kita kah? suami kita baik, sebab kita kah? harta kita banyak, sebab kita kah? bukan 100% sebab kita. semuanya atas rahmat allah. jadi berhenti pandang rendah dan prejudice dengan orang lain yang tidak 'setaraf' dengan kita. jangan lupa kita masuk syurga nanti pun semata2 kerana rahmat allah. jangan perasan bagus.

dan pesannya lagi,

FOCUS ON WHAT YOU HAVE, INSTEAD OF WHAT YOU'VE LOST. WHAT YOU HAVE AT HANDS ARE THE ONLY THING THAT MATTERS. AND BE HAPPY. BE THANKFUL. FIND ALL THE REASON TO BE HAPPY. AND BE.

kesimpulan yang aku bleh buat disini ialah sentiasa berasa cukup dan bersyukurlah dengan segala apa yang ada dan sentiasa berusaha ke arah kebaikan. insya-Allah... semoga Allah jua yang melorongkan jalan kemudahan untuk mencapai segala impian. aminn...

1 ulasan:

knv berkata...

mekasih yang. marilah kita pesan memesan. :D