Halaman

Khamis, Februari 05, 2009

cloths diapers (CD)

skang nih rata2 mommies dalam susuibu.com dah tukar dari disposable diapers ker cloths diapers. dulu lagi aku pernah dengar tapi tak amik port. last week masa gath geng susuibu.com, pn. suraya pemilik kedai lunatots.com telah memberi penerangan tentang penggunaan cd nih. tiba2 aku rasa mcm aku patut hijrah dari buang duit ke rajin sikit... hehehe... mmg pada awal2 nak start cd nih belanja mahal sket. satu cd (dengan insert) tak kurang rm50. tapi lunatots nyer murah gak laa... rm45 dengan 2 insert. okeh laa tu. pastu aku terjumpa di kasihkusayangku.com siap ada offer lagi... so aku pun grab laa... huhuhu... nih laa contoh cd yang bakal di shippingkan tak tau bila bleh dapat.

cd @ kasihkusayangku



cd @ lunatots.com

lepas nih aku mmg nak spare duit and spend time untuk cd nih. sejak budak2 nih masuk taska kemain lagi mencanak2 belanja beli diapers. mana tak nyer... sehari bekal 5 keping habis semua. aku tak tau laa dia berak 3 kali sehari ker atau mmg derang tukar setiap 2-3 jam sekali ker... atau worse case senario plak... budak lain tak cukup diapers so pakai jerk laa saper2 punya yang ada lebih... huhuhu... nih bukan apa, ada sekali tu aku mandikan rahimi, tengok2 dia pakai pet2. aku tanya siapa nyer pampers nih... dia kata sofea punya. ntah yer ker tidak tak tau laa tu kan... dia main sebut jerk... yang penting skali diapers tu bukan yang aku bekalkan... tu yang aku musykil tu... banyak kali berak ker sampai habis diapers 5 keping? zaman dok dengan mama jue dulu sehari kadang 2 keping jerk. max pun 3 keping kecuali time2 tak sihat kena cirit tu ada laa 5 kali salin. beza nyer dengan mama jue, satu pek tu sebulan setengah jugak abis. bila aku antar taska, tak sampai sebulan dah abis so sebulan kena dua pek... dua orang dah 4 pek... mmg kopak kocek aku.

ada mommies yang addicted benda nih... pantang design baru mesti beli. yang ada tu jual as 2nd hand. masih ada orang nak beli. yer laa sebab starting cost nyer mahal giler laa kan... 2nd hand kira murah tapi masih bleh pakai. jimat gak per... :) aku harap tak laa jadi mcm nih kan. dalam pada nak jimat tu jadi tak jimat laa jugak. ada cd yang aku jumpa tu rm100+ harga dia.. adehh... tak tercapai dek akal ku... huhuhu...

saper2 yang tingin nak try cd skang nih banyak kat pasaran malaysia. try google jerk... berjela nama kedai yang menjual nyer. selamat mencuba.

6 ulasan:

~Umi.Sufira~ berkata...

Welkam to CDing club!=D

- S R R - berkata...

k pau, kawan kita pun ada jual.. tapi kat penang lah hehe

http://sayangkucomel.blogspot.com/

MS berkata...

Salam,

dakupun bercita2 nak ber CD untuk lil one yang bakal muncul nanti
sama-samalaa kita mengumpul CD dan ilmu nati he he

Fauziah berkata...

selamat bercd mamaadib :) semoga kita sesama berjimat cermat.

Tanpa Nama berkata...

hi bibiemie,
nanti cuba lunatots cd utk babymu ye
jumpa ahad ni :)

mamaorg berkata...

aku ada beli sehelai je pau. time dina on 2006. sehelai susah aku nak komen sbb sehelai kan...lencun la pulak..ke sbb anak aku mmg kuat kencing? aku rasa kena ada 4 helai baru ok kot..kena rajin sbb nak kena cuci kan.tapi JIMAT DUIT..apa pn selamat mencuba..skrg itu CD ada dlm lemari uma semenyih ..haha