Halaman

Selasa, Februari 14, 2012

selamat kembali bertugas

alhamdulillah.. hari nih dah masuk hari kedua kat opis. mcm biasa... riki2 apa gossip2 kat opis nih sementelah 2 bulan menghilangkan diri... hehehe.. email melambak2 nak pensan menapisnya. seminggu nih mmg kerja tapis email, update n susun strategi buat kije... aa maklum laa tahun baru... konon mcm semangat lain sket... time tengah tahun tu slow... hujung tahun gelabah... ahaha... biasa laa tu... harap2nya tahun nih berubah lah.

okeh laa rini nak citer tentang solat sunat dhuha. sebenarnya buat time tergerak nak buat... tapi dah lelama buat, kalau tiba2 rasa malas nak buat rasa mcm tak best kalau sengaja tinggalkan. tak caya? try laa buat jangan tinggal walau sehari selama 44 hari... mesti lepas tu segan2 nak tinggalkan solat dhuha nih...

last week masa minggu terakhir bercuti ada dengar tentang solat sunat dhuha kat TV. mmg solat untuk buka pintu rezeki. rezeki dari apa2 segi laa.. kesihatan ker.. kejayaan ker... bukan terhad pada rezeki duit jerk laa... mungkin ada yang kata.. oohh... aku dah kerja kat situ laa rezeki aku. takkan takmo rezeki lain kot... moga dengan solat dhuha nih makin luas pintu rezeki kita such as naik pangkat... hari2 kawan belanja makan... nak balik naik bas ada orang bayarkan tambang... rezeki gak tu... dan rezeki yang paling best bila kita dapat bersedekah dan zakat lebih dari nilai yang biasa kita sumbangkan. alhamdulillah... semoga dapat sama2 kongsikan rezeki yang sedikit tu dan Allah kurniakan lagi rezeki yang lebih banyak... insya-Allah.

nih lah dia doa solat sunat dhuha....



“Ya Allah bahawasanya waktu duha itu waktu dhuhamu, kecantikan itu ialah kecantikanmu , keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu ,kekuasaan itu kekuasaanmu dan perlindungan itu perlindunganmu “. ” Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. ,Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu duha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaanmu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh”

amin... semoga kita sentiasa mengamalkan soalt sunat dhuha ini... insya-Allah.

Tiada ulasan: