Halaman

Isnin, November 19, 2012

Think positive & think big

alhamdulillah...
dengan rahmat dan kasih sayang Allah dapat jugak merasa duit bonus RM3000 hasil jual Shaklee. Tak sangka boleh dapat tapi kalau dah nak dan Allah dah tentukan mmg itu rezeki kita... InShaa-Allah dapat.

Cemana nak dapat figure yang kita nak? Ini terpakai dalam mana2 biz yer... bukan biz jual Shaklee jerk.
1. Tulis berapa RM bonus yang kita nak dapatkan atas sehelai kertas.
2. letak di tempat yang mudah di lihat seperti pada cermin tempat kita tiap2 hari berbedak. saya letak di workstation di opis.
3. tulis nilai yang realistik. maksudnya yang boleh dicapai. untuk yang baru register boleh terus target RM2000 sebab nilai nih boleh dapat bila naik ke pangkat supervisor. naik supervisor tak perlu kaki so dah bleh set nilai nih. atau kalau agak2 tak berani boleh target bonus RM200... next RM600... next RM900... next RM1200... next RM2000.
4. kalau tak dapat target yang kita nak tu pada bulan nih... bulan depan cuba lagi... bila dah capai baru tingkatkan lagi nilainya.
5. beri masa utk capai. saya tulis RM3000 nih sejak April 2012 dan saya pandang tiap2 hari. usaha mestilah seiring dan jangan lupa berdoa semoga dipermudahkan untuk mencapai keinginan tersebut. pendapatan meningkat naik bermula dari rm200... naik lagi dan lagi.
6. kalau tak capai, muhasabah diri dan tingkatkan usaha serta doa. jangan berputus asa dengan rahmat Allah dan jangan buruk sangka pada Allah. kalau tak dapat bulan nih kena yakin Allah akan beri bila dah sampai waktunya.

ok lah... mungkin pada anda RM3000 tu sikit sangat tapi walau sikit cemana pun... ada saper2 nak bagi free ker? ahahaha... dan mendapatkannya hasil dari titik peluh sendiri adalah lebih puas. Alhamdulillah..

lepas nh target RM5000. jom pandang hari2 dan usahakan hingga dapat. yakin boleh... Semoga Allah makbulkan... amin..


Tiada ulasan: