Halaman

Rabu, Februari 13, 2008

haru biru...

semalam aku EL (emergency leave). boleh jerk nak datang kije semalam tapi sebab dah lewat so aku malas nak gi kije... citernyer bermula begini...

pukul 6.45 pagi dah siap2 nak gerak tengok2 MKR bocor plak... basah seluar dia... so mandikan pagi tu. kul 7.00 baru siap kuar umah. consider lambat gak nih... takut jalan jammed. lepas simpang kat traffict light tu tiba2...

me : eh yang... i tak pakai kain rupa nyer... (kalut2... tengok ada kain dalam jerk...)
hb : cemana u nih bleh tak pakai kain?
me : i rasa mcm dah pakai kain tadi... cemana i bleh lupa nih...??? (kalut2...) pusing balik yang... balik amik kain dulu.
MKR : nak tutu... nak tutu tipad (nak susu empat.. means 4oz)
hb : [pulas stereng membelok balik semula ke rumah]... cemana laa bleh tak pakai kain nih...
me : u tak pasan ker dalam lift tadi i pakai kain ker tidak...?
hb : mana laa i perasan... sibuk dukung imi lagi...
MKR : nak tutu dipat
me : tak per lah u naik amik kain i buat susu imi skali okeh...?
hb : orait... tapi u sampai kije lambat lerr...

parking kat perkarangan apartment. hb naik gi amik kain ngan buat susu MKR.
lama gak menunggu nih... tengok jam dah kul 7.30pg. tiba2 tipon bunyi...

hb : u letak kain kat mana yang...? pakai baju kaler apa?
me : dalam lemari ada gantung2 tu... kain kaler coklat.
hb : i dah tengok tapi sumer ada baju ada kain... kat bilik belakang (kat tempat gosok) pun tak ada jugak...
me : [cuak] eh.. yer ker? jap ek... [angkat NEF tarik2 baju sket]... alamak yang... i memang dah pakai kain ler... huhuhuhu... astaghfirullahalazim...
hb : laaa.... cemana ler ayang nih... okeh lah...

adehhh... balik umah untuk buat susu anak jerk... aku pun betul bendul... tak check dulu sebelum berpatah balik umah. hb turun gelak2 geleng kepala... aku pun senyum2 laa nak reda cuak tak pakai kain... adeehhh...

me : sori laa sayang kena patah balik nih... tengok2 dah pakai kain plak... huhuhu... terangkat sekali agak nyer masa i angkat baju nak susukan ana.
hb : huhuhu... [gelak2] i tak per jerk.. u laa lambat gi opis...
me : nih yang mcm malas nak gi opis nih...
hb : nak gi ker tak nak nih?
me : ntah ek... ada kije ker arinih?
hb : arinih tadek nak buat menda. esok2 tak tau lagi sibuk ker tidak.
me : pampers adik ngan imi dah tadek nih... kita gi shopping jerk laa ek... pastu tengok dunia baru the movie... nak?
hb : ikut ler sayang...

huhuhu... akhirnya aku tak gi kije... lepas antar anak2 kat umah bbsitter kitorang breakfast.. pastu gi mid valley bershopping dan menonton Dunia Baru The Movie... besttt....

5 ulasan:

anamiraa berkata...

ya rabbi pau!

kalau laki akak harus kena leter dan leter dan leter dan leter. menyampah betul macam langsung tak boleh buat silap sikit!

hahahahaa... anyway, it sounded fun. tang shopping dan tengok wayang tuh!

chilun @ cik pau @ bibimie berkata...

nasib baik hb jenis cool. kalau dia ada hal ker... nak cepat ker... hangin gak dia kot... huhuhu...

Siti Zaiton berkata...

akak baca gelak kuar air mata...hampeh tul...can't imagine the situation...sure kalut giler... :))))) golak bosar aku dibuek ehh..

Mashadi & Suriya berkata...

lawak la kak pau.... serious lawak..
ending dia mmg best giler..

madamoiselleczar berkata...

kah kah kah...aku tak kira..walau dah basi citer ni..aku nak gelak gaks...kahkahkah..adoi laaa...giler lawak siut! ;p