Halaman

Isnin, Februari 18, 2008

takpe...

hari jumaat aritu amik MKR ngan NEF lambat sket pasal hb kena gi melaka tengok site. so sampai dekat kul 7 jugak kat umah kak jue. kak jue bukak pintu sambil dukung MKR... terus dia mintak mahap bebanyak... kompius gak aku...

k. jue : akak nak mintak maaf ngan ko...
me : naper kak? (kompius)
k. jue : mintak maaf sesangat laa... kaki imi kena air panas (tunjuk kaki kiri imi. mcm ada corak plak bekas kena air panas tu)
me : ah.. tak per laa kak... sikit jerk... tu...
k. jue : mintak maaf ler... akak takut ko marah akak...
me : tak de menda laa kak... nak marah wat per... tak per sikit jerk tu... cemana leh kena?
k. jue : akak nak panaskan susu ana. tak pasan dia kat belakang akak... pastu dia sepak mangkuk tu.. air panas terkena kat kaki dia... masa tu masih pakai kasut lagi...
me : aa... tak per... tak per... budak2 kak... tak kena kat umah kita, kena kat umah akak... sikit jerk tu.. tak per...
k. jue : takut nyer akak kalau ko marah... (mata dah bergenang)
me : tak per... tak per...

hb baru sampai kat umah kak jue. dia gi beli bawang kat kedai...

me : tengok nih yang kaki imi kena air panas.
hb : ha..? cemana leh kena?
k. jue citer laa semula dari a sampai z...
hb : tak per laa kak sikit jerk tu...
k. jue : mintak maaf laa yer... akak nak tipon prepaid plak dah abis... lambat nak bgtau. abg pun takde. kalau abg ada akak dah bawak gi klinik. (cuak2 gak nih)
me + hb : tak per... sikit jerk tu.

tempat kena air panas tu dah gelembung2... kalau pecah tu siap ler pedih2 kat situ... huhu...
aku tak tau ler nak marah ker cemana ker... benda bukan sengaja... nasib hb pun bukan jenis melenting. nak melenting pun benda dah jadi.. kasi ubat jerk laa...
pastu aku interbiu MKR.

me : mana kaki sakit?
MKR : nih... tatit imi (tunjuk kaki kiri dia dengan jari telunjuk yang pendek tu)
me : saper buat imi?
MKR : mak wat imi.
me : mak wat apa kat imi?
MKR : anas... (air panas)
me : sakit tak?
MKR : tatit imi...

sian anak aku... hope cepat sembuh.

3 ulasan:

::zuraimah:: berkata...

alahai kesiannye...moga cepat sembuh ye imi....be a strong boy yekk...

chilun @ cik pau @ bibimie berkata...

thanx zuraimah... okeh dah dia kot... dah bleh pakai kasut. ermm.. lupa plak nak tampal gambar kaki dia masa baru2 kena tu ek... huhuh

anamiraa berkata...

pau,
insyaallah takde apa2. dulu anak akak pun penah kena sekali. lari sakan pastu jatuh tersagat kat jalan tar. memang tersagat sebelah pipi dia. memang nak nangis aje masa ambik dia dari BS tuh. tapi tau bukan salah BS pun. dah nak terjatuh nak buat camno.