Halaman

Isnin, November 10, 2008

i'm back

alhamdulillah... telah selamat sampai di KLIA jam 5 ptg pada 6 nov 2008. huhhh... penantian satu penyiksaan... tak sabar2 nak mendarat. keluar dari ruangan balai ketibaan dah nampak hubby n anak2 sedang menanti... huhuhu... windu seh... oppss...! montel betul budak berdua nih... pandai suami jaga. harus bagi markah penuh nih... rasa nyer kalau aku yang jaga kompem kurus anak2 aku... hehehe..

***

malam sebelum berangkat sibuk2 kemas bag dan buat pembayaran bilik penginapan. sempat timbang bagasi... uikss... 20kg beg troli dan beg kuning 8kg. pengsan jugak nak bawak naik atas pesawat memandangkan bag sandang pun dah 5kg. kerja gila... itu laa belanja tak ingat dunia. ada lagi beberapa helai baju yang belum disumbat... uuhh... kompem over limit nih.

di bilik... paksa jugak lelap mata. jasad di jepun tapi hati dah sampai malaysia... huhuh.. akhirnyer tertidur jugak... rasa2 nyer dalam kul 12 mcm tu. takut tak terjaga pada pagi esok jerk. tup2 terjaga jam 3.58 pagi sebelum bunyi alarm... aahh... kalau sambung lagi nih mau sampai matahari meninggi. siap2kan diri, babai katil, babai bilik air... huhu... adeehhh... berat beg nih. sampai di lobby timbang bagasi lagi... huiyyooo... 22kg tu. masuk beg kuning 29kg... erkk.. kena bayar ker ek? limit 20kg jerk... max 23kg.. aduuss... tak per.. duit ada lagi 10Kyen. tapi orang kata kena bayar epot tax plak... abis ler kalau tak cukup duit... sempat berdoa mudah2an tak kena epot tax dan luggage.

perjalanan ke sekiya station sebenar nyer dekat jerk tapi amik masa sket pasal banyak berenti kepenatan akibat menarik bagasi. tak per... first timer biasa laa kan. lepas nih dah cerdik sket... hik hik... kitorang amik first train. gerak dari TKC jam 5.20 pagi dan sampai di sekiya jam 5.35 pagi. tunggu dekat 15 minit baru keretapi sampai. perjalanan ke narita terminal 2 amik masa 1 jam 20 minit mcm tu. walaupun bleh tido tapi rasa2 nyer biarlah mata tu menatap japan buat kali terakhir... hehehe...

sampai di terminal 2 jam 7.20pagi, bergegas naik balai berlepas sebab participant filipina nyer flight kul 9.30 pagi mmg ngam2 jerk kitorang sampai. aku ngan budak2 indon satu flight naik MAS pukul 10.30 pagi. participant thailand tercari2 kat mana nak check in tapi rupa2 nyer kat terminal 1. aku pun tak tau beno nyer terminal 1 dengan terminal 2 tu sama tempat ker tidak. aku ingat dia tau yang kitorang nih pergi terminal 2 dan aku pun tak tanya samada flight dia terminal 2 ker atau terminal lain. so tak tau laa apa citer sebab derang gi info kaunter, kitorang terus check in jerk.

masa letak bag kat tempat timbang tu punya laa cuak. 22kg beg aku pastu beg phelo plak... jadi 42kg. pastu dia suh letak beg kuning skali memandangkan beg sandang aku besar gabak so dia suh beg kuning tu masuk kargo jer. tup2 sumer 49kg... huhh... kompem aku kena bayar yang lebih 9kg tu lagi... tengok2 dapat boarding pas. pastu dia kata... okeh... uikss... tak kena bayar ker? ahakss... cuak sehh... tak kena pun. kalau tau baik aku genapkan ajer 50kg... har har har...

lepas tu lepak2 tunggu kat gate nak masuk departure tu. sempat laa makan biskut cicah tuna. bleh laa buat alas perut sekejap. pastu dah kena panggil masuk. masa tu jam 8.30 pagi so sempat laa ronda2 kat kedai duty free tu. beli coklat ngan biskut beras... konon2 saje nak ngabis duit laa kot sebab epot tax pun tak kena. kul 10pagi dah gerak masuk dalam flight. duduk terpisah dengan budak2 indon tu pasal depa dok depan so senang kuar nak tukar flight. aku duduk dekat2 jugak dengan tempat duduk yang aritu masa datang tapi kali nih tepi tingkap. so dapat laa tengok pemandangan luar sebab perjalanan siang. masa datang aritu malam so tak dapat tepi tingkap pun tak apa ek.

nanti lah aku tempek gambar kat posting nih. tengah semangat nak wat kije konon... huhuhu...
adios.

5 ulasan:

umeboshi berkata...

selamat kembali ke malaysia dan ke pangkuan yg tersayang. errr...best tak "nihon", chilun? kiter jeles ni... tingin nak jejak kaki lagi ke sana. takde peluang je..

misah berkata...

selamat kembali...

cysev3n berkata...

selamat kembali ke tanah air terchenta.. :)

knv berkata...

welcome home!

Unknown berkata...

Saya pernah mengusik cik pau, makin berseri-seri selepas balik dari Jepun. Mungkin cik pau seronok sangat di sana. Tak tahulah saya.