Halaman

Selasa, November 04, 2008

Tsukiji fish market

pagi semalam, hari isnin adalah cuti umum sempena perayaan cultural day. aku dah tanya lecturer JPO kalau2 ada apa2 sambutan sempena cultural day tu tapi tadek saper yang tau. yang penting hari cuti... okeh laa tu... so aku plan nak lepak2 kat bilik landing lelama atas katil. nak2 cuaca makin sejuk skang nih mmg best berlingkar bawah selimut jerk... hehehe..

tiba2 dapat call dari phelo.. "jom gi tsukiji fish market. boring plak dok dalam bilik tadek buat apa"... aku on jerk. terus bgn mandi and siap2 nak gi fish market. nih kira dah abis sumer tempat dah pergi so tak tau nak gi mana. yang penting kuar dari bilik. so masa sampai market dah kul 11. orang pun dah tak buat lelong ikan2. yang ada cuma kedai2 di kaki2 lima jual ikan, ketam, lobster dll. dan yang paling rancak beroperasi ialah kedai sushi. kat malaysia aku suka makan sushi tapi bila datang japan rasa mcm tak leh nak makan plak. tak tertelan dek ikan2 yang mentah tu... hehehe... pusing nyer pusing beli jugak laa sotong goreng tepung. 500yen sekotak. mahal gak tu. kejap jerk abis nyer... hehehe...

TBC laa weh. nanti aku tempek gambar ketam yang sangat besar dan mahal... hehehe... okeh... chiow.

1 ulasan:

Crazee Choc's berkata...

Bibimie....

la ni jepun berapa degree?