Halaman

Isnin, Julai 21, 2008

tersembam

rabu lepas, anakanda MKR tersembam masa main kat koridor umah mama jue. masa tu hb ada dalam bilik solat asar. si MKR plak nak jugak2 keluar main bola. pastu agak nyer tengah berlari2 terpelecok kaki yang CTEV tu kot. yer laa kaki tu mcm jejari bengkok sket so tersadung agak nyer. hasil yang dapat dilihat dari kejatuhan tersembam tu ialah bibir yang memuncung bengkak... tak apa lah... kalau tak jatuh tak belajar erti sakit... huhu... nasib baik gigi tak patah. aset tu...



khamis, sampai rumah mama jue nak amik MKR & NEF balik, tengok2 MKR tido dalam buaian. kejut2 pun tak mo bukak mata cuma merengek2 kata nak tido. mama jue kata dia puas bermain dengan edrina (cucu sulung mama jue) kat luar so kepenatan dia nak tido dalam buaian. dah lelama ajak balik dia takmo turun dari buaian, mama jue suh kitorang tunggu jerk kat kete. nanti dia pujuk2 bawak turun plak. okeh... so tunggu laa dalam kete. tak lama lepas tu mama jue pun sampai sambil mendukung si bujang. elok mama jue dudukkan dia dalam kete, kaki dia plak paut paha mama jue... takmo dok dalam kete... nak tak nak tinggal jerk laa tido kat umah mama jue semalaman... punya laa mood tak baik. tu kalau dalam kereta pun sambung mengaruk mau nyer hb tak bleh nak concentrate driving.

jumaat, pepagi hantar NEF, rahimi dah bgn tido siap dah mandi lagi tu. mama jue kata malam tu dia ada tanya... adik mana? adik takde, tido. sendiri tanya sendiri jawab. tu jerk laa dia ulang2. ingat jugak tu kat adik dia.. huhu.. hulur tangan suh salam dia buat tak tau jerk... siap cakap... tanak awan (tak nak kawan). petang nak amik budak berdua tu balik, cepat2 jerk dia sua selipar.... jom mama, akai ipar... imi nak alik (pakai selipar... imi nak balik)... ingatkan dah lupa nak balik rumah... :)


hujung minggu di rumah... syok nyer bergolek2... !!!

1 ulasan:

Ietams berkata...

dan besa & ensem dah MKR. tengok gamba MKR kat Susuibu lain muke nye..