Halaman

Sabtu, Oktober 25, 2008

asakusa & ueno

pepagi lagi dah bangun... sama mcm jadual bgn nak gi kelas. hari nih mmg plan nak gi asakusa utk beli souvenir dan ke ueno utk beli minyak wangi. orang kata minyak wangi kat ameyoko street tu ori dan murah... ntah ler. jom try tengok.


dalam ketapi dengan phelo, lidya dan hendra on the way to asakusa.


gambar mcm nih mmg selalu masuk poskad... hehehe... dah sampai sensoji tample, asakusa.
syahdi, lidya, phelo n me.


nih ler pintu gerbang nak masuk sensoji tample tu.


nih menara apa aku pun tak ingat tapi berdekatan dengan tample.


amik gambar dengan orang kedai. dia sibuk nak bukak kedai kitorang sibuk nak bergambar dengan dia.

pokcik nih pun baru jugak bukak kedai. posing sengih lagi tu.

yukata. nak belikan untuk anak bujang aku mcm tak berbaloi jerk sebab bukan pakai selalu pun. pastu aku takut pakai sekejap jerk pastu dah tak muat.. muehehehe.. harga sepasang 2000yen++. jangan membazir... heh heh...

gerai jual lukisan perempuan jepun


gerai jual hand bag. kat asakusa nih banyak kedai2 sobenir. aku beli kipas jerk dan sehelai noren (mcm langsir jepun gitu cth kat atas kepala pokcik yang baju hijau tu laa..).

ueno


pintu gerbang ameyoko street


pakcik nih jual kipas, cap ngan t-shirt. ueno nih mcm petaling street tapi ada jugak jual barang basah hasil laut serta buah2an. hard rock cafe pun ada tapi aku tak terjumpa... uhukkss..

alahai... lapo jerk rasa bila tengok buah2an mcm nih. mahal wehh... buah pisang kaki banyak dijual. tau ker pisang kaki? persimon tau? bentuknyer mcm tomato. aku pun tak tau kenapa orang panggil pisang kaki. kalau tengok betul2 kaki nyer tak ada pun kat situ. rupa mcm pisang pun tidak... huhh... poning...

hasil tangkapan minyak wangi di ueno. stok setengah tahun laa nih kot... huhuhu

Tiada ulasan: