Halaman

Rabu, Mac 12, 2008

demo masakan

hari nih ada orang datang nak demo masak2 guna apparatus yang dia nak jual... huhuhuh...
so nih gambar2 yang dpt di pentik dari kamera henpon baru aku tuh... (hihihi...)
sebeno nyer nak pentik banyak2 tapi terleka tengok dia masak2 pastu dah terbau2 masakan panas tu so perut pun lapar... ahaksss.... terlupa langsung nak pentik... pentik dan pentik... ohh... nak record jadi video pun tak teringat... uhukss... okeh nih gambar2 nyer...



masakan demo hari nih ialah kuih cara gula (yang kaler ijau tu) pastu roti jala n last sekali satay ayam tak cucuk kat lidi. hasil nyer 4 orang dari 8 orang yang menengok tu bersetuju untuk membeli... termasuk laa aku... har har har... sebeno nyer pagi2 lagi dah cakap kat hb arinih ada orang datang nak demo periuk (masa tu tak tau lagi periuk ker apa ker kan... yang tau nyer nak datang masak jerk). dah beriya2 aku nih takmo membeli benda ini pasal harga nyer mencecah ribu2. tapi bila tengok2 mcm best jerk... hehehe... apasal aku beli jugak?

1. tak perlu guna minyak. alatan nyer non stick.

2. nak bersihkan tak perlu basuh. angkat dan lap bersih2 leh pakai semula.

3. pakai karan sejam rm0.36 (36 sen sahaja).

4. syok buat bakar2 dan stim.

5. jimat masa pasal duration nak memasak tu sekejap jerk.

6. alternatif kalau gas tadek.

7. bleh masak atas meja makan.

8. sesuai untuk aku yang malas2 nak kemas dapur dan basuh2 periuk belanga terutama lepas balik kerja dalam penat2 tu nak kena masak dan berkemas.

9. bleh cuba resepi2 baru esp. yang kurang @ tak guna minyak.

10. ciri2 keselamatan penggunaan... kalau suis on tapi tak letak kuali nyer, heater tu tak akan panas... so kalau nak lari sekejap2 di tengah2 sessi memasak tu leh senget sket kuali nyer tu supaya tak terus panas tanpa pengawasan.

11. bleh bawak gi travel. berat nyer ~5kg so perlukan beg troli yang kecik tu.

12. aku perlukan kerajinan pasal benda nyer dah di beli so mesti guna.

so apa lagi ek nak citer? huhuhu... keburukan nyer ialah abis laa duit aku nak membayar nyer... huhuhu... itu saja buat kali ini.

2 ulasan:

anamiraa berkata...

kahkahkah! tak dapek nak nulong! beli jgn tak beli.

chilun @ cik pau @ bibimie berkata...

tu ler.. nak tunggu barang sampai jerk nih. dah berangan nak wat bbq kat umah... sila layan diri... huhuhu... (harus ku jemput sis ana sebab nak tayang menda nih... uhukss...)