Halaman

Selasa, Ogos 18, 2009

nak sekolah baru

aritu rahimi pernah bgtau dia dah takmo sekolah kat taska tu lagi. aku pun fikir2 mungkin dia nak berubah angin kot... so try surf2 kot laa ada sekolah berdekatan. sebenarnya yang depan simpang nak masuk taman sepakat indah 2 tu lagi ler dekat tapi aku dok berkenan kat sekolah little caliphs nih pasal islamic medium. aku tak ler call lagi... nanti senang2 nak ajak hb gi ronda2 kat sekolah tu. kalau apartment sri Ixora tu dah bukak nanti aku rasa ada jalan nak tembus ke seksyen 7 bangi tu. kompem bleh antar/ambil rahimi jalan kaki jerk pasal dekat sangat. kalau ikut simpang depan tu kira jauh ler kena nek kete. erkk... kompem tak kompem nak tukar sekolah tu tak tau lagi laa tengok keadaan dulu cemana. kalau tak cukup bajet still lagi antar kat taska bawah apartment laa jugak. hope ada rezeki mendatang seiring dengan pertambahan ahli keluarga tahun nih... amin... hehehe..

okeh citer weekend aritu, aku balik kg pasal sepupu aku meninggal kerana kanser kelenjar. di kesempatan itu juga dapat laa bawak budak2 nih balik kg. bulan lepas dah balik jugak pasal pak ngah meninggal tapi sekejap laa tak tido pun kat kg. rahimi plak asik tanya bila nak balik umah atok... so kali nih dapat laa tido dua malam kat muar. suka betul dia dok kat kg. siap bangun pagi2 masa hari sabtu tu. aku tanya apsal bangun awal, hari nih kan tak sekolah... dia bleh jawab plak tu.. kan dah siang tu, nampak tak? padahal kat luar tingkap tu masih gelap kul 6.30 pagi... sukati ko laa... pepagi dah bangun main dengan adik dia. mulut dia becok betul asik bercakap jerk sampai letih atok dia nak menjawab. adik plak mcm biasa takmo kat atok nenek. mcm jinak2 merpati gitu. susah betul nak mesra yang sorang nih... nak balik kajang tu baru laa nak berbaik2 dengan semua orang... cehh... nyampah...
ahad tu balik kajang kul 3.30 ptg. hujang plak dalam perjalanan. so jalan ler slow2 pasal cermin kete tak baper clear dalam hujan lebat tu. hb plak nak kuar ikut bukit mahkota... lalu UKM sesak laa pulak pasal ada pesta konvo... aisehh... pastu singgah hentian kajang jumpa adik hubby. dia dah lama nak jumpa anak2 aku nih. windu laa kot sejak2 pindah nih jarang dah jumpa. pastu budak2 nih kemain melekat lagi ngan dia. nak makan pun aunty dee yang suapkan. kul 7.30 gitu uncle faris datang tiba2 jerk adik jadi stone... apsal plak minah nih kontrol ayu plak... abang plak dah melekat ngan uncle faris siap bergurau senda gelak ketawa lagi... adik diam jerk duduk atas pangku aku. malu2 plak... mcm laa orang nak ngorat awak cik adik weh... kan bopren aunty dee tu... har har har...
nak balik lepas makan tu rahimi takmo ikut kitorang plak. kata nyer nak ikut gi umah aunty dee... aisehh... kitorang tinggal jerk dia ngan aunty dee.. nanti dia hantar katanyer. kul 10 baru antar balik umah... tido dah pun. nasib baik uncle faris kuat nak dukung rahimi. kalau aunty dee yang dukung bleh tumbang dia. aunty dee kata dia bawak jalan2 pastu tertido dalam kete. kepenatan laa tu. esok pagi masa nak gi antar ke taska aku tanya dia aunty dee ajak jalan mana? dia kata... jalan2 cari pasal.... wargghhh kah kah kah... tergelak aku pagi tu... pandai menjawab skang yer... huhuhu...

1 ulasan:

babycomel berkata...

salam...akak ada tanya tak napa imi nak pindah sekolah??? saya ada siasat bebrp budak katanye taknak gi sek coz cikgu I & N selalu marah...saya nie tak sabo tgu aina pandai berckp nak buat edisi siasat gak...

sek kat depan simpang tu masa mula2dulu antar aina kat ctu...dr sg sistem kat ctu lbh bersistematik bdg sek kat bwh apt kita tu..

stop antar aina kat ctu coz ada sedikit kecil hati...