Halaman

Selasa, Ogos 05, 2008

faisal tehrani


penulis muda berbakat... ecehhh...
aku kenal abg faizal nih masa dok kat kolej ke-7 (Za'ba) Universiti Malaya. mmg sejak zaman Uni lagi dia dah menulis dan karya2nya banyak tersiar di akhbar dan majalah. budak2 floor aku (geng2 pelakon drama untuk festival seni UM) sangat2 laa supportive dengan penulisan dia. aku pun suka jugak dan kagum dengan bakat penulisan yang abg faizal ada... cuma bila penggunaan bahasa tinggi tu aku tak baper nak paham... mula laa pening... huhuhu... walaupun aku minat tapi novel dan karya abg faizal tak pernah aku kumpul. nanti laa tahun depan aku bleh beli novel2 dia dari A-Z. (tahun nih punya allocation untuk tax deduction dah full)

skang nih aku tengok blog abg faizal penuh citer2 politik. dari bidang shariah ke sastera dan terjun ke politik dan masih aktif menulis... adehhh... tak tercapai akal ku. dulu aku ada jugak berjinak2 menulis sajak dan pernah tersiar dalam akhbar... dapat laa sket duit poket... arwah adik aku lagi laa... sajak dia siap masuk dalam buku rujukan SPM lagi... tapi heran yer... tak dapat royalti.

last week abg faizal masuk paper The Sun. tumpang gembira jugak laa dengan perkembangan yang semakin maju tentang abg faizal. semoga dia terus bersemangat menulis. aku pun dah lama tak menyambung penulisan... kalau nak tulis sajak kadang2 kena berangan dulu baru datang ilham... ekeke...

sekian.

2 ulasan:

arina berkata...

yep! akak pun ikut jugak sikit2 cerita dia ni. i think he is one brilliant writer.

cerita2 dia ni ala habiburrahman la kan.. ayat2 cinta bagai tu..

selang seli dengan cerita keislaman. he's good.

Zabibah a.k.a bib berkata...

Dok tgk blog ni slalu..muka cam familiar.tapi tak ingat di mana...tp bila hang dok citer pasal Faisal Tehrani..mmg CONFIRM..kita sama kat kolej Za'ba tu..ingat tak Bib..?